Πέμπτη 6/5: Woman in the Dunes (1964), του Hiroshi Teshigahara
Πέμπτη 13/5: Ugetsu Monogatari (1953), του Kenzi Mizoguchi
Πέμπτη 20/5: Rashomon (1950), του Akira Kurosawa
Πέμπτη 27/5: Diary of a Shinjuku Thief (1969), του Nagisha Osima
Πέμπτη 3/6: Tetsuo (1989), του Shinya Tsukamoto
Το αφιέρωμα αποσκοπεί στην παρουσίαση διαφορετικών στάσεων και αντιλήψεων που έχουν διαμορφώσει το κινηματογραφικό πεδίο της Ιαπωνίας. Κάθε ένας από τους διαφορετικούς σκηνοθέτες που παρουσιάζονται στο αφιέρωμα έχει χτίσει μια προσωπική
προσέγγιση τόσο στην οπτική του μέσου, αλλά και στη ζωή, η οποία αντανακλάται στην εκάστοτε ταινία.
Ο Hiroshi Teshigahara ξεκίνησε να ασχολείται με τον κινηματογράφο τη δεκαετία του 50', ενώ τα σημαντικότερα έργα του δημιουργήθηκαν τη δεκαετία του 60'. Είχε σπουδάσει ζωγραφική, γεγονός που συμβάλει στην αξιοσημείωτη εικαστική μορφή των ταινιών του. Σημαντική είναι η επιρροή στο έργο του από σουρεαλιστές όπως ο Salvador Dali και ο Luis Bunuel. Εμπνεόμενος επίσης από την παράδοση του κλασικού ιαπωνικού κινηματογράφου πατάει πάνω στα επιτεύγματα των προγενέστερών του, τα οποία συνδιάζει με ένα δυτικό πειραματισμό. Προσπαθεί να αναδομήσει τα όρια του μέσου κινούμενος στα πλαίσια του avant garde κινηματογράφου. Η έντονα πειραματική του διάθεση, στοχεύοντας τόσο στη μορφή όσο και στο περιεχόμενο των ταινιών του, οδηγεί σε μια εξερεύνηση της ουσίας του κινηματογράφου.
παντελής
WOMAN IN THE DUNES/ ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΥΣ ΑΜΜΟΛΟΦΟΥΣ
του Χιρόσι Τεσιγκαχάρα
Υπόθεση: Μια από τις μεγάλες στιγμές της κινηματογραφικής δημιουργίας στην δεκαετία του '60, κι η μεγάλη αποκάλυψη στην Δύση της σουρεαλιστικής, ιδιοσυγκρασιακής θεώρησης του κόσμου από τον Χιρόσι Τεσιγκαχάρα. Ένας ερασιτέχνης εντομολόγος αφήνει το Τόκιο για να μελετήσει ένα αταξινόμητο είδος σκαθαριού που ζει σε μια μακρινή, αχανή έρημο. Όταν χάνει το λεωφορείο για να επιστρέψει στον πολιτισμό, πείθεται να περάσει τη νύχτα στο σπίτι μιας νεαρής χήρας που ζει σε μια καλύβα στον πυθμένα ενός αμμόλοφου. Το αποτέλεσμα είναι μια από τις πιο πυρετώδεις όσο και αισθαντικές απεικονίσεις της μάχης των φύλων στην ιστορία του σινεμά, και συνάμα, και μια εφιαλτική παραβολή του καθημερινού Σισύφειου αγώνα για ζωή.
πηγή: http://www.myfilm.gr/article2757.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου